Kształcenie na odległość
Szanowni rodzice i drodzy uczniowie!
W związku z podpisaniem przez Ministra Edukacji i Nauki rozporządzenia w sprawie nauczania online, informuję że od 27 stycznia do 20 lutego 2022 r. uczniowie szkół podstawowych klas V - VIII i uczniowie szkół ponadpodstawowych przechodzą na naukę zdalną. Zdalnie pracować będą również placówki kształcenia ustawicznego i centra kształcenia zawodowego. Uczniowie z klas I - IV szkół podstawowych i przedszkolaki kontynuują naukę w trybie stacjonarnym.
Szczegóły dotyczące organizacji pracy szkół i placówek do końca ferii znajdą Państwo na stronie https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/nauka-zdalna-do-konca-ferii-zimowych--gotowe-przepisy
Poniżej podajemy ogólne zasady wskazane w wytycznych opracowanych przez MEiN, MZ i GIS:
DYSTANS - minimalna odległość pomiędzy osobami:1,5 metra.
DEZYNFEKCJA - przed i po zajęciach, mycie powierzchni detergentem lub dezynfekcja środkiem dezynfekującym.
HIGIENA - częste mycie rąk (lub dezynfekcja rąk), ochrona podczas kichania i kaszlu, unikanie dotykania oczu, nosa i ust.
MASECZKA - w przestrzeniach wspólnych, gdy nie można zachować dystansu pomiędzy grupami.
WIETRZENIE - przed, po i w trakcie zajęć oraz przerw, a także w dni wolne od zajęć.
Przewidziano szczególne wsparcie dla uczniów, którzy ze względu na niepełnosprawność lub np. trudne warunki domowe nie będą mogli uczyć się zdalnie w domu: dyrektor będzie zobowiązany zorganizować nauczanie stacjonarne lub zdalne w szkole.
Poniżej zamieszczony jest "Regulamin pracy zdalnej". Nauka zdalna jest obowiązkowa dla każdego ucznia. Obowiązuje obecność na zajęciach w formie wideo (przez platformę MS Teams) oraz w formie lekcji przekazywanych przez dziennik elektroniczny lub na platformie MS Teams. Plan zajęć i godziny zajęć pozostają bez zmian, ale nie wszystkie zajęcia i nie za każdym razem będą się odbywały w formie wideo - czasami będzie to kontakt tylko przez dziennik elektroniczny (zapisy w Regulaminie pracy zdalnej oraz w panie lekcji). Będziemy również organizować wsparcie dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego oraz znajdujących się w trudnej sytuacji domowej uniemożliwiającej zdalne nauczanie i organizować kształcenie w szkole. Wszelkie szczegóły dotyczące organizacji pracy zdalnej dla uczniów kl. 1 - 8 otrzymaliście Państwo za pośrednictwem wiadomości w dzienniku elektronicznym. Prosimy też o stały kontakt z wychowawcami i o zgłaszanie ewentualnych trudności związanych ze sprzętem komputerowym lub z dostępem do Internetu, czy innych problemów związanych z funkcjonowaniem dzieci. Prosimy o bieżące śledzenie ogłoszeń i odczytywanie informacji w Librusie. Wierzymy, że dzięki dobrej współpracy uda się nam jak najlepiej zorganizować kształcenie na odległość w tym trudnym czasie.
Życzymy wszystkim dużo zdrowia i optymizmu na co dzień!
Powrót do szkoły po okresie pandemii i nauczania zdalnego:
Praktyczne porady dla uczniów i rodziców klas V - VIII dotyczące kształcenia na odległość (z Poradnika opracowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej)
Uczniowie:
1. Samodzielnie (np. przez e-dziennik) lub z pomocą rodziców nawiązują kontakt
z wychowawcą i nauczycielami.
2. W zależności od wieku i stopnia samodzielności w korzystaniu z narzędzi do
kontaktu zdalnego - organizują naukę własną w domu.
3. Najlepsze efekty daje praca systematyczna!
4. Wszelkie wątpliwości co do formy, trybu czy treści nauczania uczniowie na
bieżąco zgłaszają nauczycielom (samodzielnie lub prosząc o pośrednictwo
rodziców).
5. Czasu spędzonego przy komputerze nie należy niepotrzebnie przedłużać. Przerwy,
nawet krótkie są obowiązkowe!
6. Należy przestrzegać zasad bezpieczeństwa w pracy z komputerem
i w Internecie.
7. Należy pamiętać o etykiecie językowej i kulturze w komunikacji
z nauczycielami (zwroty grzecznościowe mile widziane!).
Rodzice
1. Należy zachęcać dzieci do samodzielnej pracy.
2. Warto być w kontakcie z wychowawcą i nauczycielami: udostępnić swój numer
telefonu, adres e-mailowy, korzystać bardziej regularnie z dziennika elektronicznego,
sprawdzać stronę internetową szkoły.
3. W miarę możliwości wspierać (ale nie wyręczać!) dzieci w wykonywaniu zadanych prac.
Praktyczne porady dla rodziców uczniów klas I-III dotyczące kształcenia na odległość (z Poradnika opracowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej)
Rodzicu!
Czas, w którym dziecko nie chodzi do szkoły, wykorzystaj z pożytkiem dla dziecka. Pozwól,
by stało się ono bardziej samodzielne, lepiej zorganizowane, odpowiedzialne. Pobyt w domu
stwarza dodatkowe możliwości wykorzystania czasu na rozmowy z dziećmi na interesujące je
tematy. W ten sposób wzbogacasz ich słownictwo i wiedzę o świecie. Wykorzystaj pobyt w
domu na wspólne czytanie książek, rozmawianie o nich, objaśnianie. Głośne czytanie oraz
słuchanie tekstu czytanego jest najlepszą metodą nauki czytania.
Próbuj włączać dzieci w możliwe do wykonania na ich poziomie wszelkie prace domowe,
których przebieg można wzbogacać np. o aspekty matematyczne (obliczanie kalorii
produktów użytych do wykonania ciasta, ważenie, odmierzanie, odliczanie), o aspekty
związane z ochroną środowiska (np. segregacja śmieci i rozmowa o tym procesie) czy aspekty
związane z rozumieniem własnych emocji (np. podczas gier planszowych doświadczanie
radości zwycięstwa czy akceptowania przegranej).
Nauka w domu, to także możliwość realizowania rodzinnych projektów edukacyjnych,
wspieranych przez nauczyciela.
Praktyczne porady dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym dotyczące kształcenia na odległość (z Poradnika opracowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej)
Rodzicu!
Wykorzystaj czas, w którym dziecko nie chodzi do przedszkola, na większe usamodzielnienie
swojego dziecka – oczekuj od niego większej pomocy przy codziennych czynnościach w
domu np. podczas przygotowywania posiłków, sprzątania, czy nawet podczas wykonywania
w swoim tempie czynności związanych z ubieraniem się, przygotowaniem do snu, w których
bardzo często, z powodu pośpiechu, dzieci są wyręczane. Wykorzystaj pobyt dziecka w domu
na rozmowy z nim na różnorodne tematy. W ten sposób będziesz wzbogacał słownictwo
swojego dziecka. Znajdź czas na czytanie dzieciom i z dziećmi. Korzystaj z edukacyjnych programów telewizyjnych, zaproponuj dziecku gry planszowe czy zabawy i gry zręcznościowe. Korzystaj z porad i propozycji nauczyciela. Nie unikaj kontaktu z nim. Pytaj o wszystko i dziel się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi dziecka. W sytuacji zawieszenia pracy przedszkoli i szkół, to na Tobie i nauczycielu spoczywa odpowiedzialność za edukowanie dziecka i stwarzanie mu warunków do wszechstronnego rozwoju. Dziecko w domu powinno, tak jak w przedszkolu, bawić się samodzielnie swoimi zabawkami, konstruować, układać, sprzątać, czuć się bezpieczne i swobodne w swej aktywności. Powinno także ruszać się i wykonywać wiele prostych ćwiczeń gimnastycznych.
Kształcenie na odległość - poradnik
Wytyczne zachowania bezpieczeństwa zdrowotnego MEiN, MZ i GIS
Pliki do pobrania:
"Porady dla rodziców na czas nauki w domu i nie tylko"
Kształcenie na odległość
Szanowni rodzice i drodzy uczniowie!
W związku z podpisaniem przez Ministra Edukacji i Nauki rozporządzenia w sprawie nauczania online, informuję że od 27 stycznia do 20 lutego 2022 r. uczniowie szkół podstawowych klas V - VIII i uczniowie szkół ponadpodstawowych przechodzą na naukę zdalną. Zdalnie pracować będą również placówki kształcenia ustawicznego i centra kształcenia zawodowego. Uczniowie z klas I - IV szkół podstawowych i przedszkolaki kontynuują naukę w trybie stacjonarnym.
Szczegóły dotyczące organizacji pracy szkół i placówek do końca ferii znajdą Państwo na stronie https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/nauka-zdalna-do-konca-ferii-zimowych--gotowe-przepisy
Poniżej podajemy ogólne zasady wskazane w wytycznych opracowanych przez MEiN, MZ i GIS:
DYSTANS - minimalna odległość pomiędzy osobami:1,5 metra.
DEZYNFEKCJA - przed i po zajęciach, mycie powierzchni detergentem lub dezynfekcja środkiem dezynfekującym.
HIGIENA - częste mycie rąk (lub dezynfekcja rąk), ochrona podczas kichania i kaszlu, unikanie dotykania oczu, nosa i ust.
MASECZKA - w przestrzeniach wspólnych, gdy nie można zachować dystansu pomiędzy grupami.
WIETRZENIE - przed, po i w trakcie zajęć oraz przerw, a także w dni wolne od zajęć.
Przewidziano szczególne wsparcie dla uczniów, którzy ze względu na niepełnosprawność lub np. trudne warunki domowe nie będą mogli uczyć się zdalnie w domu: dyrektor będzie zobowiązany zorganizować nauczanie stacjonarne lub zdalne w szkole.
Poniżej zamieszczony jest "Regulamin pracy zdalnej". Nauka zdalna jest obowiązkowa dla każdego ucznia. Obowiązuje obecność na zajęciach w formie wideo (przez platformę MS Teams) oraz w formie lekcji przekazywanych przez dziennik elektroniczny lub na platformie MS Teams. Plan zajęć i godziny zajęć pozostają bez zmian, ale nie wszystkie zajęcia i nie za każdym razem będą się odbywały w formie wideo - czasami będzie to kontakt tylko przez dziennik elektroniczny (zapisy w Regulaminie pracy zdalnej oraz w panie lekcji). Będziemy również organizować wsparcie dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego oraz znajdujących się w trudnej sytuacji domowej uniemożliwiającej zdalne nauczanie i organizować kształcenie w szkole. Wszelkie szczegóły dotyczące organizacji pracy zdalnej dla uczniów kl. 1 - 8 otrzymaliście Państwo za pośrednictwem wiadomości w dzienniku elektronicznym. Prosimy też o stały kontakt z wychowawcami i o zgłaszanie ewentualnych trudności związanych ze sprzętem komputerowym lub z dostępem do Internetu, czy innych problemów związanych z funkcjonowaniem dzieci. Prosimy o bieżące śledzenie ogłoszeń i odczytywanie informacji w Librusie. Wierzymy, że dzięki dobrej współpracy uda się nam jak najlepiej zorganizować kształcenie na odległość w tym trudnym czasie.
Życzymy wszystkim dużo zdrowia i optymizmu na co dzień!
Powrót do szkoły po okresie pandemii i nauczania zdalnego:
Praktyczne porady dla uczniów i rodziców klas IV - VIII dotyczące kształcenia na odległość (z Poradnika opracowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej)
Uczniowie:
1. Samodzielnie (np. przez e-dziennik) lub z pomocą rodziców nawiązują kontakt z wychowawcą i nauczycielami.
2. W zależności od wieku i stopnia samodzielności w korzystaniu z narzędzi do kontaktu zdalnego - organizują naukę własną w domu.
3. Najlepsze efekty daje praca systematyczna!
4. Wszelkie wątpliwości co do formy, trybu czy treści nauczania uczniowie na bieżąco zgłaszają nauczycielom (samodzielnie lub prosząc o pośrednictwo
rodziców).
5. Czasu spędzonego przy komputerze nie należy niepotrzebnie przedłużać. Przerwy, nawet krótkie są obowiązkowe!
6. Należy przestrzegać zasad bezpieczeństwa w pracy z komputerem i w Internecie.
7. Należy pamiętać o etykiecie językowej i kulturze w komunikacji z nauczycielami (zwroty grzecznościowe mile widziane!).
Rodzice:
1. Należy zachęcać dzieci do samodzielnej pracy.
2. Warto być w kontakcie z wychowawcą i nauczycielami: udostępnić swój numer
telefonu, adres e-mailowy, korzystać bardziej regularnie z dziennika elektronicznego, sprawdzać stronę internetową szkoły.
3. W miarę możliwości wspierać (ale nie wyręczać!) dzieci w wykonywaniu zadanych prac.
Praktyczne porady dla rodziców uczniów klas I-III dotyczące kształcenia na odległość (z Poradnika opracowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej)
Rodzicu!
Czas, w którym dziecko nie chodzi do szkoły, wykorzystaj z pożytkiem dla dziecka. Pozwól, by stało się ono bardziej samodzielne, lepiej zorganizowane, odpowiedzialne. Pobyt w domu stwarza dodatkowe możliwości wykorzystania czasu na rozmowy z dziećmi na interesujące je tematy. W ten sposób wzbogacasz ich słownictwo i wiedzę o świecie. Wykorzystaj pobyt w domu na wspólne czytanie książek, rozmawianie o nich, objaśnianie. Głośne czytanie oraz
słuchanie tekstu czytanego jest najlepszą metodą nauki czytania.
Próbuj włączać dzieci w możliwe do wykonania na ich poziomie wszelkie prace domowe, których przebieg można wzbogacać np. o aspekty matematyczne (obliczanie kalorii produktów użytych do wykonania ciasta, ważenie, odmierzanie, odliczanie), o aspekty związane z ochroną środowiska (np. segregacja śmieci i rozmowa o tym procesie) czy aspekty związane z rozumieniem własnych emocji (np. podczas gier planszowych doświadczanie radości zwycięstwa czy akceptowania przegranej).
Nauka w domu, to także możliwość realizowania rodzinnych projektów edukacyjnych, wspieranych przez nauczyciela.
Praktyczne porady dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym dotyczące kształcenia na odległość (z Poradnika opracowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej)
Rodzicu!
Wykorzystaj czas, w którym dziecko nie chodzi do przedszkola, na większe usamodzielnienie swojego dziecka – oczekuj od niego większej pomocy przy codziennych czynnościach w domu np. podczas przygotowywania posiłków, sprzątania, czy nawet podczas wykonywania w swoim tempie czynności związanych z ubieraniem się, przygotowaniem do snu, w których bardzo często, z powodu pośpiechu, dzieci są wyręczane.
Wykorzystaj pobyt dziecka w domu na rozmowy z nim na różnorodne tematy. W ten sposób będziesz wzbogacał słownictwo swojego dziecka.
Znajdź czas na czytanie dzieciom i z dziećmi.
Korzystaj z edukacyjnych programów telewizyjnych, zaproponuj dziecku gry planszowe czy zabawy i gry zręcznościowe.
Korzystaj z porad i propozycji nauczyciela. Nie unikaj kontaktu z nim. Pytaj o wszystko i dziel się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi dziecka. W sytuacji zawieszenia pracy przedszkoli i szkół, to na Tobie i nauczycielu spoczywa odpowiedzialność za edukowanie dziecka i stwarzanie mu warunków do wszechstronnego rozwoju. Dziecko w domu powinno, tak jak w przedszkolu, bawić się samodzielnie swoimi zabawkami, konstruować, układać, sprzątać, czuć się bezpieczne i swobodne w swej aktywności. Powinno także ruszać się i wykonywać wiele prostych ćwiczeń gimnastycznych.
Kształcenie na odległość - poradnik
Wytyczne zachowania bezpieczeństwa zdrowotnego MEiN, MZ i GIS
Pliki do pobrania:
"Porady dla rodziców na czas nauki w domu i nie tylko"
Szkoła Podstawowa im. św. Jana Pawła II w Miodnicy
68 - 111 Miodnica 54
tel. 68 377 14 29
email: pspmiodnica@gmail.com
administrator: khamrol85@gmail.com
Copyright © 2015 - 2024 MIODNICA